ACTIE MEZOEZA

Geplaatst op onder Gemeentebreed

mezoeza-actie-flyer.png

Met ‘actie Mezoeza’ vragen christenen uit Kampen en IJsselmuiden aandacht voor het sterk groeiende antisemitisme in Nederland, zodat Joden met een veilig gevoel in Nederland kunnen blijven leven en geloven. Om de Joodse Nederlanders duidelijk te maken dat wij ons sterk met hen verbonden weten. En om met de woorden van Ruth te zeggen: ‘Uw volk is mijn volk, uw God is mijn God.’ Zo willen we naast de Joodse gemeenschap gaan staan.

In de maand juli zullen honderden mezoeza’s weggeven worden aan mensen die beloven er eentje aan hun eigen voordeur te hangen. De ontvangers worden aangemoedigd om hier een foto van te maken en deze online te delen met de hashtag #actiemezoeza. De mezoeza’s kunnen gratis worden opgehaald op zaterdag 13 juli om 12.30 uur bij de Dorpskerk/’t Baken of op zondag 14 juli eveneens om 12.30 uur bij de Baptistengemeente in Kampen (Triangel 1). Een gift hiervoor is wel van harte welkom (via QR-code).

Reactie van Binyomin Jacobs (opperrabbijn). ‘Actie Mezoeza is een positief signaal van verbondenheid en bescherming, te midden van polarisatie en haat. Wat is dat een bemoediging!’

Commissie Kerk en Israël ([email protected])